onsdag 12 juni 2013

Vattnet från himlen

Jag har gått och lurat lite på att samla regnvatten för att slippa bära tunga vattenkannor från soprummet till min odling. Dessutom är regnvatten gratis och behöver inte belasta reningsverket innan det används till växterna. Hittade denna bild på Jordihatten och maken till schysst vattenuppsamling har jag nog inte sett. Notera den lilla kranen för enkel påfyllnad av vattenkannan. Vattnet i tanken värms upp av solen under dagen och avger sedan värmen till belåtenhet för bänkfilosofer. Men konstruktionen passar inte riktigt på min bergknalle. Tänkte mig nog mer något sånt här.
Inte alls snygg men hopvikbar vilket skulle vara väldigt praktiskt för höst -o vinterförvaring i källaren. Eller helt enkelt en Tubtrug?
Snyggare! Men då måste jag skaffa något nät som lock så inte nåt stackars djur ramlar i o drunknar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar