måndag 21 maj 2012

Dags att se solens ljus

Idag åkte fiberduken över potatisen och bönorna av. I denna lådan har jag inga bågar som håller upp fiberduken så potatisen hade börjat göra utbrytningsförsök. Dessutom är sockerärtorna redo för att börja sin klättring. Jag är rätt nöjd med min hemmaflätade klätterställning som jag har byggt idag, den står förvånansvärt stabilt. Får se om kvällens störtregn har lyckats rubba den. Jag bekymrade mig inte om att ha så många tvärgående slanor till stångbrytbönorna för de snor sig ändå bara vertikalt. Sockerärtorna däremot slänger ut sina klängen lite hit och dit och behöver lite fler gripmöjligheter. Jag är sjukt nöjd över att jag aldrig köpte något hönsnät tidigare i våras vilket var den ursprungliga planen. Allt byggmaterial fanns ju på plats. Nåja, viss anarki har tillämpats i klippningen av sly till att fläta med. Det är ju inte min mark, liksom.


Klättra på små vänner, klättra på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar