måndag 2 april 2012

Torvbriketter

Jätteböna i liten brikett
Igår sådde jag ett gäng kryddtagetes red gem, rödlök, long red florence  några grönkål pentland brig, bondbönor super aquadulce och buskkrasse whirlybird. Jag använde torvbriketter som jag köpt för många år sedan när jag först började med balkongodling och att dra upp frö inomhus. När jag var liten tjej och hjälpte mamma med frösådden tyckte jag att torvbriketterna var så roliga då de svällde upp från en liten platta till en höga torn. Ja, så minns jag det i alla fall, några torn blir det ju inte riktigt. Torvbriketterna har dock blivit liggande eftersom jag vill minnas att jag kom fram till att de inte var så praktiska. På vilket sätt kan jag inte längre komma ihåg. Men de kan inte få ligga oanvända hur länge som helst så nu åkte de fram. Insåg snart att bondbönor är lite för stora för små briketter. Men äsch då, det går nog bra. Knö ner dom bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar