fredag 30 mars 2012

Dagens träningspass


Uj, uj! 300 liter jord och ett femtontal tegelstenar. Denna gång passade jag på att hämta tegelstenarna med bilen och körde upp dem, tillsammans med jorden, så nära jag kunde komma min odling. Vilket innebar lite bilkörning på cykelbanan, varvid en tant glodde mycket surt på mig fast jag stannade snällt för att släppa förbi henne. En annan dam stannade dock nyfiket när jag höll på att lasta ur bilen och frågade vad jag höll på med. Hon undrade om jag gerillaodlade. Men jag var tvungen att erkänna att jag odlar med tillstånd. Kändes lite mesigt. Damen verkade gilla gerillametoder.


Pallade upp pallkrage nummer två med tegelstenar också. Lagom höjd men kanske inte så rakt. Men då vill jag säga igen - marken är väldigt ojämn!. Om man hade varit förutseende och ordningsam hade man lagt ett lager grus i botten och fått tegelstenarna att stå jämt på gruset och sedan ställt pallkragen ovanpå. Men hallå, då måste jag släpa hit grus också och gräva ur all jord för att sedan lägga tillbaka den. Nä, lite skevt och vint gör nog inte grönsakerna sämre.


Så här ser odlingen ut från min balkong. Landalajord. Funderar på att sätta upp en liten emaljerad skylt. " Välkommen till Landalajord". Är det lite pretentiöst, tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar